HTML

Lájkolj minket

Hogyan csillapítsuk a derékfájást utazás alatt?

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2017.07.10. 09:12

Sokan tapasztaltuk már, hogy egy zötykölődéssel teli autós vagy buszos utazás során hirtelen erős fájdalom hasít a derekunkba. De ugyanez a jelenség akár egy hosszantartó repülőút során is felléphet. Összegyűjtöttük tanácsainkat, mit tegyünk, hogy  a derékfájás ne tegye tönkre az utazásra, nyaralásra, kikapcsolódásra szánt időnket.

gerinces_hatfajas-tenyek-tevhitek.jpg

1. Keressünk egy kényelmes pozíciót derekunk számára!

Akut derékfájdalom esetén legegyszerűbb fájdalomcsillapítás a helyes pozicionálás. Kísérletezzük ki azt a  pozíciót, amelyet fenntartva legkevésbé érezzük a derekunkba hasító fájdalmat. A legtöbb ember számára ez egy hanyatt fekvésben felvett pozíció. Feküdjünk hanyatt egy kellőképpen kemény matracon, behajlított lábunkat tegyük fel egy székre vagy zsámolyra. Ha derékfájdalmunk természete miatt számunkra inkább az oldalt fekvő pozíció a megfelelő, akkor feküdjünk le kényelmes mértékig felhúzott térddel, a térdeink közé pedig tegyünk egy kisebb párnát, hogy minél eredményesebben tehermentesítsük az ágyéki gerincszakaszunkat. Ezekkel a módszerekkel csökkenthetjük az izmaink merevségét, ezen keresztül pedig a kínzó derékfájdalmat.

2. Lazítsuk el az izmainkat!

Hosszú utazás vagy nyaralás idejáre érdemes magunkkal vinni egyszerű görgőket vagy finomabb szőrű keféket, melyekkel izomlazítás céljából óvatos masszázst végezhetünk magunkon, vagy utastársunkon.

3. Kerüljük a túlzott meleget!

 A derékfájdalom enyhítése érdekében érdemes kerülni a túlzott meleget (pl. hossza, forró ülőfürdő, szauna), különösen abban az esetben, ha a közelmúltban ideggyulladással bajlódtunk. Ugyanakkor krónikus vagy lokális derékfájdalom esetén hatásos lehet a meleg (de nem forró!) zuhany, a melegítőpalackok, a hőpárna, illetve hőfejlesztő palackok használata, mert ezek alkalmasak a kényszerpozícióba merevedett izmok lazítására.

4. Szeles időben legyünk fokozottan elővigyázatosak!

Seles időben a hideg tavakban, folyókban vagy medencékben való lubickolás sem igazán javasolt a derékfájdalomra érzékenyeknek.

5. Csökkentsük a gyulladást!

Ha idegyulladással küzdünk, vagy korábbi gyulladásos problémánk kiújult az utazás során, tegyünk vizes borogatást a fájó végtagunkra, ez ugyanis segíthet csökkenteni a gyulladást.

6. Állítsunk össze egy útipatikát!

Készenléti gyógyszeres fájdalomcsillapításra minden utazás során fel kell készülni - különösen a krónikus derékfájdalomtól szenvedők számára. Ennek érdekében mindig legyen az egészségügyi dobozunkban valamilyen hatékony és kevés mellékhatást okozó fájdalomcsillapító.

A gerincproblémákhoz társuló nyak-, hát- és derékfájdalom enyhítésére feltétlen vigyünk magunkkal az orvos vagy a gyógyszerészáltal javasolt, nem-szteroid tartalmú gyulladás csökkentő készítményt is. Ezek közül lehetőleg olyat válasszunk, ami már korábban is hatásos volt.

Külsőleg is használatos krémek, gélek gyulladáscsökkentő tapaszok széles skálája található a gyógyszertárakban, amelyekből egyet-egyet semmiképpen ne hagyjon ki készenléti gyógyszeres  dobozából, ám ezeket is gyógyszerészi vagy orvosi javaslatra célszerű beszerezni.

Az írás az Országos Gerincgyógyászati Központ munkatársainak közreműködésével készült. 

3 komment

Címkék: utazás nyaralás tippek tanácsok derékfájás fájdalomcsillapítás derékfájdalom útipatika

A bejegyzés trackback címe:

http://gerinces.blog.hu/api/trackback/id/tr1612647591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

hullajelölt88 2017.07.10. 09:29:47

Az 1. pont különösen repülés közben ajánlott :D

hullajelölt88 2017.07.10. 09:32:17

Apropó kényelem... volt egy székem. Beleülve nagyon kényelmes, komfortos. De amint felkeltem belőle, azonnali derékfájás. Ennyit a jól megtámasztott gerincről. :(

Lurian 2017.07.11. 10:31:15

@hullajelölt88: Doszta nálam is. Én spec sportolás közben sérültem le először, még kiscsikó koromban, és azóta szívok ezzel. VISZONT... ami nekem bejött, ha pl sokat kellett számítógép előtt ülnöm: karfa mentes szék, támlával előre, lovaglóülésben. Így nincs terhelés a gerincen és a derékon, sőt, meg is van nyúlva, ami pl kicsit távolítja is a csigolyákat egymástól, ami egész kellemes. Szerintem hiába van megtámasztva a gerinc, ha a felsőtested súlya így is-úgy is terheli. Próbáld ki ezt! Hátha.