HTML

Lájkolj minket

Törődj a csontjaiddal!

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2013.06.26. 10:05

A csontritkulás két szempontból is fontos a gerincbetegek számára. Az időskori gerincbetegségek közt az osteoporotikus törések előfordulása igen gyakori, továbbá a csontrikulásos törések közt az osteoporotikus gerinctörések is vezető helyen állnak.

A csontritkulásban (osteoporosisban) szenvedő amerikaiak 80 %-a nő, ez több mint 35 millió embert jelent. A meglepő számok alapján az amerikai Bone, Muscle & Joint Team egy üzenetet fogalmazott meg a női lakosság számára:

„Törődj a csontjaiddal!”

Jogging-Woman.jpg

Mint köztudott, ahogy öregszünk, csontjaink mésztartalma csökken, de régóta ismert tény, hogy a testmozgással, az aktivitással ezt a folyamatot ellensúlyozni, lassítani lehet. Ennek okán korosztályra, terhelhetőségre lebontva dolgoztak ki különböző, a mindennapban használt gyakorlati útmutatókat.

 

Gyakorlati tippek a 30-as években járó nőknek:

A 30-as évek egy kulcsfontosságú időszak a nők csontállományában. Ebben az időszakban kezd a csontállomány elvesztése felgyorsulni. Ekkor érdemes még a fokozott terheléssel járó sportokat, gyakorlatokat csinálni. Ezek a futás, kocogás, fokozott aerobic, lépcsőzés, tánc, squash és egyéb sportok.

 

Tanácsok az 50-es, 60-as és az idősebb korosztálynak:

Ezekben az időszakokban a fent részletezett fokozott megterheléssel járó gyakorlatok végzése, mind a törések szempontjából, de a kardiológiai és belgyógyászati állapottól függően is fokozott kockázattal járnak. Ezek végzését csak megelőző orvosi kivizsgálással és engedéllyel, személyi edző, vagy fizioterapeuta felügyelete mellett szabad végezni.

Ilyenkor inkább a kisebb megterheléssel járó gyakorlatok végzése javasolt. Ezek a gyakorlatok nemcsak a csontokra hatnak pozitívan, de jó hatással vannak az életminőségre, komfortérzetünkre, mozgáskvalitásainkra, tovább csökkentve a törések kockázatát.

A kerékpározás és az úszás inkább a cardiovasculáris állapotunkat javítja, míg a séta, az elliptikus tréner, a könnyített aerobic és a lépegető gép a csontjainkra hat előnyösen.

csontritkulás.jpg

 

A cikk teljes válozata ezen a linken olvasható.

A cikk ismertetője a Budai Egészségközpont Kft. és az Országos Gerincgyógyászati Központ munkatársa.

1 komment

Címkék: sport megelőzés prevenció testmozgás osteoporosis csontritulás

A bejegyzés trackback címe:

https://gerinces.blog.hu/api/trackback/id/tr445378634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ledo76 2013.06.27. 12:17:57

És ezzel valami újat mondtak? Ez a helyi SZTK-ban is közismert tény mindenféle kutatás nélkül és még az okok is nagyjából ismertek.