HTML

Lájkolj minket

Hogyan enyhíthető a sarokfájdalom?

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2017.04.22. 07:39

A sarokcsont sarkantyú egy meszes kinövés a sarokcsont felszínén, amely igen gyakran előforduló probléma. Jellemző tünete az álláskor, járáskor jeletkezó kínos fájdalom a sarokcsont környékén. Megelőzése és kezelése azért is fontos feladat, mert a fájdalom megnehezíti az állást, a járást és a helyes testtartás fenntartását. Összegyűjtöttük tanácsainkat, amelyek segíthetnek megelőzni és kezelni ezt a kellemetlen problémát!

gerincesblog-sarokfajdalom2.jpg

A sarokcsont-sarkantyú előfordulása a nők esetén sokkal gyakoribb, mint a férfiaknál. Jellemzően a 40-60 év közötti korosztály számára okoz problémát. Jó hír, hogy a sarkantyú az esetek 95%-ában konzervatív kezeléssel: helyi kezeléssel, gyógytornával, fizioterápiával sikeresen orvosolható.

Hogyan előzzük meg a sarkantyú kialakulását?

 

  • Pihentessük a lábunkat!
  • Válasszunk megfelelő lábbelit, amely nem szorítja a lábunkat!
  • Helyezzünk a cipőnkbe talpbetétet vagy sarokemelőt, amelyek segítenek egyenletesen elosztani a súlyt a lábboltozaton!
  • Minden nap mozgassuk át lábunkat, lábfejünket, markoló jellegű gyógytornával!

 

Mit tehetünk, ha már kialakult a sarok-sarkantyú?

 

  • Jegeljük, borogassuk a lábunkat, használjunk gyulladáscsökkentő krémeket!
  • Kezeljük, fertőtlenítsük a kidörzsölődött, gyulladt felületet!
  • Végezzünk gyógytornát! Kezdetben emeljük fel a lábujjainkat a talajról, majd engedjük vissza azokat, ezzel is erősítve a lábboltozatot tartó izmokat! A későbbiekben megpróbálkozhatunk a lábujjhegyre állással is, lehetőleg a falnak támaszkodva, de ezt a gyakorlatot csak akkor végezzük, ha közben nem érzünk fájdalmat
  • Masszírozzuk át a talpunkat szivacslabdával!
  • Gyógyszeresen, helyi bedörzsölésre gyulladáscsökkentő krémek használhatóak.
  • Amennyibe a szakorvos javasolja, gyulladáscsökkentő injekciós kezelési lehetőség, vagy biológiai PRP injekciós kezelés, esetleg röntgenbesugárzás jöhet számításba.

 

Hogyan kerülhetjük el a sarok-sarkantyú kiújulását?

 

Gondoljuk át, hogy

  • van-e súlyproblémánk,
  • végzünk-e állómunkát, és ha igen, napi hány órában,
  • van-e valamilyen lábboltozati elváltozásunk, például lúdtalpunk,
  • előfordul-e, hogy túlságosan lapos talpú, vagy magas sarkú cipőt viselünk a hétköznapok során.

 

A fent felsoroltak mind kockázati tényezők a betegség kialakulásában. Ha az életmódunk változtatásával nem sikerül panaszmentességet elérni, akkor ortopéd szakovosa kezelési javaslata segíthet a felépülésben.

Az írás az Országos Gerincgyógyászati Központ munkatársainak közreműködésével készült.

Szólj hozzá!

Címkék: életmód megelőzés tanácsok önvizsgálat sarkantyú sarokfájdalom sarokfájás sarokcsont sarkantyú

A bejegyzés trackback címe:

https://gerinces.blog.hu/api/trackback/id/tr9712443097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.