HTML

Lájkolj minket

Hogyan kerüljük el a hátfájást utazás közben?

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2018.08.16. 11:10

Ha maximálisan élvezni szeretnénk a jól megérdemelt nyaralásunkat, nem árt arra is gondolni, hogyan kímélhetjük meg gerincünket a hosszabb autóút vagy repülés alatt, hiszen a zavartalan, fájdalommentes pihenéshez nemcsak a nyaralóhelyen eltöltött idő a fontos, hanem az oda- illetve a hazavezető út is. Néhány egyszerű, jó tanácsot gyűjtöttünk ehhez.

 autovezeto_blog.jpg

Gerinckímélő tanácsok órákig tartó autóutakhoz

Az úti célok eléréséhez akár több órát is autózni kell, ami nemcsak a gépkocsivezető gerincét, mozgásszerveit veszi igénybe, hanem az utasokét is. Órákon át a gépkocsiban ülve folyamatos rezgés és nagy nyomás nehezedik a gerincre, amit néhány egyszerű módszerrel enyhíthetünk.

  • Hasznos, ha az autó ülésére ékpárnát és a derekunk mögé deréktámasz-párnát helyezünk. Így a csípőnket és a derekunkat nem kényszerítjük mozdulatlanságra, hiszen most már van hely némi izgés-mozgásra, azaz egészséges helyzet-változtatásra, és a derekunk megkapja azt a támasztást, ami a gerincet kímélő helyes ülést elősegíti. A deréktámasz-párnát kispárnával, összehajtott törülközővel is pótolhatjuk.
  • Utasként jó szolgálatot tehet a nyak védelmére használt patkópárna vagy az üléshez erősített nyaktámasz hengerpárna.
  • A legfontosabb azonban, hogy úgy szervezzük meg az utat, hogy legyen időnk pihenőket beiktatni: egy biztonságos parkolóban megállni, kinyújtózkodni, néhány egyszerű mozdulatsorral megmozgatni elgémberedett tagjainkat. Egy pár perces nyújtás, lazítás, néhány gerinckímélő gyakorlat is elég a keringés felfrissítéséhez és az izmok felpezsdítéséhez. A széles körben ismert nyak- és törzskörzést azonban kerüljük: az ugyanis sajnos nem kíméli, hanem éppen terheli a gerincet! Ügyeljünk arra, hogy ne üljünk rá semmire, és ne maradjon a hátsó zsebünkben se például kulcscsomó, irattárca vagy mobiltelefon, mert minden ilyen kellemetlen lehet a gerincnek.

 man-person-people-train.jpg

5+1 gerinckímélő tipp hosszú repülőutakhoz

Ha távolabbi úticélt választottunk és repülőre ülünk, akkor is néhány egyszerű elővigyázatossági intézkedéssel elkerülhetjük a hosszas egy helyben ülés okozta gerincfájdalmat.  

  • Az esetleg túl hűvösre állított klímaberendezés nyaki, vállfájdalmakat okozhat, ezért egy pulóvert, sálat tartsunk magunknál a repülőn.
  • Igyekezzünk folyosó melletti ülést foglalni, ami lehetővé teszi, hogy többször felkeljünk és mozogjunk, vagy válasszunk olyan ülést, amit extra lábtérrel kínálnak.
  • Tudatosan figyeljünk a helyes testtartásra ülő helyzetben is: tartsuk mindkét lábunkat a padlón és üljünk egyenesen.
  • Támasszuk meg derekunkat.
  • Kerüljük az emelést, használjunk kerekes bőröndöket, tegyük a csomagokat kiskocsira. A csomagok átvételekor szükség esetén kérjünk segítséget a bőrönd szalagról történő leemeléséhez. Ha mégis magunknak kell megemelni a bőröndöt, akkor egyenes háttal, térdben hajolva tegyük, kerüljük az oldalirányban megcsavart testhelyzetet emeléskor.
  • A terhet osszuk meg egyenletesen a két kéz között, a nehéz válltáskák helyett pedig egészségesebb, ha hátizsákot használunk.

 

Az írás az Országos Gerincgyógyászati Központ munkatársainak közreműködésével készült.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: utazás autóvezetés hátfájás derékfájdalom gerinckímélet

A bejegyzés trackback címe:

https://gerinces.blog.hu/api/trackback/id/tr8314184197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.