HTML

Lájkolj minket

Hat tipp nyárra krónikus fájdalomban szenvedőknek

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2019.06.28. 06:58

Több mozgásszervi betegség jár visszatérő, krónikus fájdalmakkal. Sajnos, az érintettek számára a nyári hónapok a hőség és a nagy páratartalom miatt még nehezebbek. Hogyan kerülhetik el a fájdalom fokozódását a krónikus fájdalomtól szenvedő betegek, és hogyan találhatnak a nyárban a betegségük ellenére ők is minél több örömet?

55605962_s.jpg

Legtöbben nagyon várjuk a nyarat, de a krónikus fájdalommal együtt élő betegek életét meg is keseríthetik a nyári időjárási viszonyok. Idült betegségben szenvedve az állapotuk miatt eleve rosszabb a szervezetük hőszabályozása, így az extrém hőség jobban megviseli őket, mint az egészségeseket. A meleg és a páratartalom elősegíti a gyulladásos folyamatokat, fokozza a fájdalom intenzitását. Az is előfordulhat, hogy az extrém hőmérséklet befolyásolja az alkalmazott (pl. fájdalom- és gyulladáscsökkentő) gyógyszerek hatékonyságát, így változtatni kell az adagolási előírásukon. Ha a nagy hőségben folyadékhiány lép fel, és lecsökken az ízületekben a nedvesítő ízületi folyadék szintje, az az ízületek károsodásához, gyulladáshoz, fájdalmakhoz vezet.

Az idült betegségben, krónikus fájdalmaktól szenvedőknek az állapotukra tekintettel kell a nyarukat megszervezni, hogy mindezek ellenére a lehető legtöbb pihenést és örömet tudjanak kihozni belőle. Néhány jó tanácsot gyűjtöttünk össze ahhoz, hogy ne a fájdalom határozza meg a nyári életvitelüket se.

Tegye szabaddá a nyarát!

Ügyeljen rá, hogy ne ütközzenek nyári tervei és egészségi ellátásának, kezelési tervének, kontrollvizsgálatainak időpontjai! Ha lehet, ne kelljen nyáron orvoshoz fordulnia, ezért jó előre írasson fel, szerezzen be minden szükséges gyógyszert!

Ha csak lehet, nyaraljon víz mellett!

A frissítő, hűvösebb víz enyhíti a fájdalmakat, az úszás jót tesz a mozgásszerveknek, így csak ajánlani lehet. A meleg vízben való fürdőzés azonban krónikus fájdalmak mellett a legtöbb esetben ellenjavallt, mert fokozza a gyulladásos folyamatokat.

119654746_s.jpg

Kerülje az extrém hőhatásokat!

A tűző napon való hosszas tartózkodás, a szauna és a napozás mindenképpen kerülendő visszatérő, krónikus fájdalmak esetén. Ezért a kánikula idején a szabadban való tartózkodást, tevékenységet jobb a kora reggeli vagy a késő délutáni órákra időzíteni. Laza, jól szellőző ruhát, kényelmes cipőt viseljen, egy kézi ventilátor is jó szolgálatot tehet, hogy bőrét hűtse, védje a túlmelegedéstől. Ha módja van rá, szereltessen klímaberendezést a lakásába!

Gondoskodjon megfelelő ülőhelyről!

Sok kellemes nyári programot megronthat, ha csak kényelmetlen ülőhelyen kucorogva élvezheti. Szabadtéri tartózkodás, grillezés, vagy például egy kültéri koncert esetén, ha a földre kellene ülnie, tervezzen előre, tegyen a kocsi csomagtartójába egy összecsukható vagy utazószéket, párnát, amelyek a derekát megtámasztva segítik a kényelmét.

Egészségesen egyen, igyon!

Gondoskodjon bőséges folyadékbevitelről, egyen könnyű, egészséges ételeket! Használja ki a nyár szezonális termékeit immunerősítésre: A nyár az egészséges, friss zöldségek, gyümölcsök szezonja, amelyek segítségével a legélvezetesebb módon biztosíthatja mindenki a vitamin- és ásványi anyag-szükségletét. Számos gyümölcs egyben jótékony gyulladáscsökkentő összetevőket is tartalmaz, például csak ajánlhatók a nyári bogyós gyümölcsök, a ribizli, az áfonya, vagy a cseresznye, a meggy.

Legyen sokat jó levegőn!

Érdemes annak is utánajárni, milyen a levegő minősége ott, ahová utazni készül. A rossz szennyezett levegő, ugyanis egészségünkre minden vonatkozásban káros lehet.

Az írás az Országos Gerincgyógyászati Központ munkatársainak közreműködésével készült. Háttér: https://www.spineuniverse.com/blogs/cooney/6-ways-manage-chronic-pain-enjoy-summer

Szólj hozzá!

Címkék: tipp betegség fájdalom nyár hőség páratartalom krónikus mozgásszervi betegség

A bejegyzés trackback címe:

https://gerinces.blog.hu/api/trackback/id/tr7114911448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.