HTML

Lájkolj minket

Cikinek érzi, hogy nem szeret futni?

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2019.08.16. 10:13

Országszerte számtalan futóversenyen, évről-évre egyre több amatőr sportoló teljesíti a különböző távokat. Mindenki kocog, fut, versenyeken indul, futós képeket oszt meg magáról, számolja a kilométereket, méri a részidejét, a pulzusát és a különböző futócipők hihetetlen tulajdonságairól beszél. Mit rontott el az, aki nem szeret futni?

futas.jpg

Természetesen semmit, ugyanis nem mindenki szeret futni. Ennek számtalan oka lehet: a monotonitás, az azonnali sikerélmény hiánya, a rossz levegővétel vagy a jó futótechnika ismeretének hiánya. De ha úgy érzi, hogy még van esélye, hogy a futók népes táborát bővítse, ne adja fel! 

Néhány tipp elszánt újrakezdőknek:

  • keressen olyan futóhelyszínt, amit könnyen meg tud közelíteni
  • keressen futó, kocogó közösséget, vagy olyan barátot, aki szintén kezdő kocogó, hiszen együtt könnyebb!
  • alakítson ki olyan időpontot, amit rendszeresen kocogással tud tölteni
  • kezdjen fokozatosan, akár gyaloglással
  • kérjen tippeket olyan ismerőstől, aki rendszeresen fut
  • kérje edző segítségét: a helyes technika elsajátításában és az edzésterv kialakításában is tud segíteni
  • váltogassa a távokat, két futóedzés közé más típusú edzést is iktasson be
  • rengeteg tippet és motivációs anyagot talál az interneten ismert futóktól
  • ne akarjon pár hónap múlva félmaratont futni, rövidebb távokon is szépen lehet fejlődni

Mit tegyünk, ha rájövünk, hogy a futás mégsem a mi sportunk?

Persze olyan is van, hogy nem működik a dolog. Akkor se adjuk fel, mozogjunk, találjuk meg azt a mozgásformát, amiben örömünket leljük. Van sportélet a futáson túl. Természetesen könnyebb helyzetben van az a felnőtt, aki gyermekkorában sportolt és a kedvenc sportját idősebb korában is folytatni tudja.

Aki tanácstalan, próbáljon ki többféle lehetőséget! Ha szeretne egyedül mozogni, megoldás lehet a gyaloglás vagy túrázás, úszás vagy kerékpározás. Ha inkább közösségben szeretne sportolni, keressen csoportos órákat, csapat sportokat. Meghatározó az edzés helyszíne: sokan ragaszkodnak a kültéri edzésekhez, másokat nem zavar a zárt tér. Sokan szeretik a meditációt, lecsendesedést jelentő sportokat, mások a nagyon aktív stresszoldás hívei, nekik való pl. a squash, az önvédelmi- és az extrém sportok.

Sportoljunk rendszeresen!

A lényeg a rendszeresség, legyen a mindennapjaink része a mozgás. Váltogassuk a sportokat, ha ez segíti a motivációnkat, tűzzünk ki rövid távú célokat és lépésről lépésre haladjunk. Figyeljünk arra, hogy a kardió és erősítő mozgásformákat is iktassunk be edzéstervünkbe. 

Az írás az Országos Gerincgyógyászati Központ munkatársainak közreműködésével készült.

 

2 komment

Címkék: tipp sport futás futóverseny újrakezdők

A bejegyzés trackback címe:

https://gerinces.blog.hu/api/trackback/id/tr315012110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andy73 2019.08.18. 13:37:24

Ne kánikulában, pláne ne tűző napon kezdjen el futni. Ráér vele a nyár végén is, akkor is inkább este vagy reggel.

Nyáron, kánikulában nyugodtan strandoljon, ha teheti - de lehetőleg ússzon is, ne csak a lángost egye és a sört igya.

Egyébként ott még nem tartunk, hogy sokan cikinek érzik, hogy nem sportolnak rendszeresen. Még mindig sokkal több a strandon a pocakos, kövér ember, mint a vékony, kisportolt - sajnos a fiatalabbak között is, nemhogy a középkorúaknál vagy az idősebbeknél.

Sir Galád 2019.08.19. 08:51:36

Nem, büszke vagyok rá.