HTML

Lájkolj minket

Miért olyan népszerű a Crossfit?

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2020.01.16. 07:03

A Crossfit a 2000-es évek elején robbant be és a nemzetközi fitnesz irányzatok egyik legnagyobb horderejű trendje volt. Népszerűsége pedig még ma is jelentős, évről évre egyre több embert vonz be, ma már több helyen található kifejezetten erre specializálodott Crossfit terem is.

gerinces-crossfit-01.jpg

Mi az a Crossfit?

Greg Glassmann hozta létre ezt az irányzatot, alapvetően a saját testsúlyos, funkcionális edzés elveire épül, amely egy magas intenzitású mozgásformán keresztül valósul meg, s döntően szabadsúlyok, saját testsúly, illetve egyéb eszközök használata mellett, nélkülözve a gépi, izolált gyakorlatokat. Ez a fajta edzésmódszer komplex mozgásformákon, gyakorlatokon keresztül dolgoztatja meg az egész testét, így nem 1-1 izomcsoport izolált fejlesztését tűzi ki célul. Szinte minden esetben kiemelt terület a törzsizomzat, az úgynevezett core izomok szerepe, amely a mozgástípusok minden szegmentumában terhelés alatt áll. Így ennek a megalapozott és optimális felkészültsége alapvető a Crossfit típusú edzések elkezdéséhez, magas fokon történő űzéséhez. A crossfit típusú edzések minden esetben megkövetelik a komplex bemelegítést, mivel mind az izomzat, mind a keringés rendszer tekintetében magasfokú terhelést jelentenek az egyén számára a gyakorlatok végzése alatt.

Miért olyan népszerű a Crossfit?

Ez a fajta módszer rendkívül populáris és elterjedt számos híresség körében is. Ennek oka az (is) lehet, hogy viszonylag gyors és jól látható eredményeket lehet vele elérni, viszonylag rövid időn belül. Ezzel a módszerrel készítették fel például a 300 című spártai filmben szereplő színészeket, de ezzel a módszerrel szokta magát formába hozni Jason Statham, Christian Bale, Hugh Jackman vagy Tom Hardy is.

gerinces-crossfit-02.jpg

Hogyan zajlik egy Crossfit edzés?

A teljesség igénye nélkül álljon itt néhány eszköz, amik igen közkedveltek a crossfit edzések során:

  • Kettlebell
  • TRX
  • Ropeworkout
  • Medicin labda
  • Olimpia rúd
  • Egykezes súlyok

A crossfit edzések általában köredzés formájában valósulnak meg, ahol körülbelül 6-8 gyakorlat egymás után következve váltja egymást (az egymást követő gyakorlatok más terhelési célt szolgálva). Általánosságban 3-4 kör szokott lenni, ezek össz. ideje 20-30 perc közé esik. Ezek az edzések így viszonylag rövid ideig tartanak, de igen magas intenzitás mellett. S mivel rövid időtartam mellett az eredmények viszonylag gyorsan megmutatkoznak, így a jövő évi fogadalmakat kezdhetjük akár crossfittel is!

Az írás az Országos Gerincgyógyászati Központ munkatársainak közreműködésével készült.

Szólj hozzá!

Címkék: sport egészség crossfit kettlebell ropeworkout trx

A bejegyzés trackback címe:

https://gerinces.blog.hu/api/trackback/id/tr6515412188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.