HTML

Lájkolj minket

Otthoni gyakorlatok merev nyakra

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2021.03.18. 06:45

A nyakfájásnak számos oka lehet az elfekvéstől kezdve az izommerevségen át egészen a nyaki porckorongsérvig, illetve a régió fájdalma lehet az adott tájéknak vagy közvetlen környezetének belső szerveiből kiinduló kisugárzó fájdalom is.

A nyaki fájdalom okai

A görnyedt testtartásban végzett számítógépes ülőmunka és a tabletezés/ telefonozás következményeként nyakunk hamar megfájdulhat. Ha a rossz tartás nemcsak átmeneti, hanem hosszú távon is fennáll, akkor az már degeneratív folyamatok kialakulásához, akár nyaki gerincdeformitáshoz is vezethet.

Éppen ezért kiemelten lényeges, hogy odafigyeljünk a testtartásunkra és a fejtartásunkra munkavégzés közben, de a szabadidőnkben is. Fontos, hogy monitorjaink mindig legyenek szemmagasságba, hogy egyenes fejtartással tudjuk nézni a számítógépet és a telefont is. Ezen kívül lényeges, hogy óránként álljunk fel az íróasztal és a képernyő mellől.

Tornáztassa a nyakát is rendszeresen

Ha odafigyelünk arra, hogy tornáztatjuk a nyakizmainkat is, akkor megállíthatjuk, a degeneratív folyamatokat, úgyhogy legalább naponta egyszer végezzük el az alábbi prevenciós gyógytorna gyakorlatokat, melyekkel megelőzhetjük a merev nyak okozta fájdalmat.

Otthoni nyaktorna

1. Ülő helyzetben a fejét közelítse a jobb vállához, majd emelje kiindulóhelyzetbe. Végezzen 5 ismétlést, majd csinálja meg a gyakorlatot a bal oldalra is.

gerinces-6_5.jpg

2. Ülő helyzetben forgassa el a fejét jobbra, majd térjen vissza kiindulóhelyzetbe. Végezzen 5 ismétlést, majd csinálja meg a gyakorlatot a bal oldalra is.

3. Ülő helyzetben húzza fel a vállát, majd hátrafelé körözve engedje le. Ismételje ezt is 5-ször.

4. Négykézláb közelítse az állát a mellkasához, majd emelje fel a fejét kiinduló helyzetbe (de ne feljebb).

5. Kis terpeszben, enyhe térdhajlítással álljon háttal a falnak, úgy, hogy a fej-hát-derék-fenék-felkar érintse a falat, a könyökök pedig 90 fokban legyenek behajlítva. A vállakat és a könyököket nyomja a falhoz, majd a lapockák alsó csúcsát közelítse egymáshoz, de a fej-hát-derék-fenék ne emelkedjen el a faltól. Végezzen 5 ismétlést, közben pár másodperces lazítással.

6. Végezetül karjaival egyszerre és váltva nyújtózzon a magasba, levegő vétellel összekötve, majd masszírozza meg a nyakát, tarkóját, csuklyás izmát.

gerinces-7.jpg

Mikor forduljunk orvoshoz a nyakfájással?

Mindenképpen érdemes orvost felkeresni, ha az 1-2 napos pihenés, izomlazítók, fájdalomcsillapítók, masszázs és óvatos kimozgatás alkalmazása ellenére sem múlik a fájdalom. Nyaki porckorongsérvre gyanakodhatunk, ha heves, éles fájdalmat érzünk a nyakunkban, amely esetenként a vállöv és felső végtag különböző részeibe (váll, lapocka, felkar, alkar, kézfej, ujjak) is kisugárzik, de a diagnózis felállítása csakis alapos kivizsgálás után történhet meg és a kezelés is ezután kezdődhet el.

A cikk az Országos Gerincgyógyászati Központ gerincgyógyász szakorvosainak közreműködésével készült.

Szólj hozzá!

Címkék: torna nyak nyakfájás otthoni torna merevség

A bejegyzés trackback címe:

https://gerinces.blog.hu/api/trackback/id/tr4216468754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása