HTML

Lájkolj minket

Így kerülhetők el a sportsérülések

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2019.05.16. 11:03

Fogyni szeretne, edzőteremben erősödne, vagy esténként frissítő kocogásra, futásra indul? Mielőtt belevágna, szánjon néhány percet az izmai, ízületei bemelegítésére: az egész szervezete meg fogja hálálni ezt a figyelmet!

1086.jpg

Fotó: tirachardz / Freepik

Szólj hozzá!

Címkék: sport edzés bemelegítés megelőzés mozgás prevenció izmok gyakorlatok sportsérülés ízületek levezetés



Mit tegyünk, ha sokat kell egy helyben állnunk?

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2019.05.10. 11:04

Sok olyan helyzet fordulhat elő, de számos munkakör is létezik, amelyben sokat egy helyben állni, és nem tudunk leülni. Ez nemcsak fárasztó, de a gerincnek, a vérkeringésnek sem igazán előnyös.  Mit tehetünk ilyen helyzetekben gerincünk védelmében?

castle-daylight-england-1427581.jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: állás torna mozgás gerinc gerincvédelem gyógytornász vérkeringés testtartás



Így előzze meg a gerincbántalmakat!

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2019.05.02. 08:54

Ülőmunkát végez, sokat kell emelnie, vagy más körülmény miatt éri egyenlőtlen terhelés a gerincét? Esetleg már érzi is ennek a következményeit, Önnek is egyre gyakrabban fáj a nyaka, a háta, a dereka? Néhány tippet gyűjtöttünk össze, amelyek segíthetnek ezek elkerülésében.

519574-pilsn3-464.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: terhelés életmód mozgás munkahely gerinc derékfájás nyakfájás ülőmunka gerincbarát



Túl nagy mellek?

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2019.04.26. 09:58

A túl nagy mellek is okozhatnak komoly hát-, derék-, és nyakfájdalmakat, súlyosabb esetben akár gerincferdülést is. Ha a gyógytorna, a hátizmok megerősítése nem hoz javulást, akkor indokolt esetben megoldást jelenthet a mellkisebbítés. De mikor érdemes egy ilyen műtétre vállalkozni, és mivel jár a beavatkozás? 

14361.jpg

6 komment

Címkék: gyógytorna plasztikai műtét gerinc hátfájás nyakfájás mellbőség testtartás mellkisebbítés hátizom derékfájdalom derákfájás



5 gerinckímélő tipp a húsvéti készülődéshez

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2019.04.16. 22:19

Közeledik a húsvét, és küszöbön van az ilyenkor szokásos nagytakarítás és főzés is. Ám egy alapos takarítással és főzéssel töltött nap után könnyedén megfájdul a derék, a hát és a nyak. Helyes testtartással, némi odafigyeléssel azonban ezek egy része kivédhető.

8322.jpg

Fotó: jcomp / Freepik

Szólj hozzá!

Címkék: húsvét tippek házimunka gerinc derék gerinckímélő



Tippek izomláz ellen

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2019.04.11. 07:25

Gyakori kellemetlenség, hogy-egy kiadós edzés vagy fizikai megterhelés után másnap úgy érezzük, minden tagunk fáj. Azonban ennek nem kell ennek feltétlenül így lennie! Néhány jól használható tippet gyűjtöttünk össze az izomláz elkerülése érdekében.

4175.jpg

Fotó: nensuria / Freepik

Szólj hozzá!

Címkék: edzés izom tippek bemelegítés nyújtás magnézium izomláz



Remeg a keze? Ismerje meg a lehetséges okokat!

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2019.04.05. 10:25

Képtelen befűzni cérnát egy tűbe, pedig ez eddig rutincselekvés volt? Észrevette, hogy remeg a keze, miközben a reggeli kávéját tartja a kezében? A remegés leggyakrabban a kezet érinti, de más testrészen is jelentkezhet. A tünet mögött számos ok állhat.

kez.jpg

1 komment

Címkék: agy életmód tünetek okok tremor remegés kézremegés



Ezekre figyelj életed első utcai futóversenye előtt

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2019.03.29. 07:39

Egyre népszerűbbek az utcai futóversenyek, mind többen érzik úgy, hogy ki kell próbálniuk magukat egy ilyen viadalon is. Ráadásul most indul a szezon, tavasztól őszig számos verseny lesz Budapesten. De mire kell figyelni akkor, ha valaki életében először indul egy utcai futóversenyen? Mi a felkészülés menete, mit kell csinálni hét elején, mit a verseny előtti este és mit aznap reggel? Összegyűjtöttük, hogy mire kell figyelni, ha valaki élete első utcai futóversenye előtt áll.

20943.jpg

  1. Csak olyan távot válassz, amit magabiztosan teljesíteni bírsz! Nem kell rögtön megmutatni mindenkinek, hogy képes vagy lefutni egy félmaratont. Ha csak nemrég vágtál bele a rendszeres futásba, bőven elég egy rövidebb távot, akár csak öt vagy tíz kilométert választani. Ha ez sikerült, akkor később jöhetnek a hosszabb versenyek is.
  2. Ha bármilyen sérülésed van, inkább hagyd ki a versenyt! Legyen egy sérülés akármilyen apró, a verseny hatására komolyabb baj is lehet belőle. Éppen ezért nem érdemes kockáztatni. Szerencsére futóversenyből akad bőven, megéri kivárni azt a pár napot vagy hetet, amíg teljesen egészségesek leszünk.
  3. A heti edzéseidnél vedd figyelembe, hogy hétvégén versenyezni fogsz! Ha tudod, hogy szombaton vagy vasárnap vár életed első komolyabb utcai futóversenye, nem érdemes a heti edzéseken kihajtani magadat. Hét elején még szóba jöhet egy-két keményebb edzés, de hét közepétől már inkább csak könnyebb kocogásokkal készülj. A verseny előtti napon pedig maximum egy nagyon laza, átmozgató, rövid kocogás fér bele.
  4. Már napokkal a verseny előtt figyelj az étkezésre! A verseny előtti hét semmiképpen nem a diéta hete, de túl sokat enni sem érdemes. Az indulás előtti napokban meg kell kicsit növelni a szénhidrát-bevitelt, de szó sincs arról, hogy hatalmas adag sült krumplit vagy tésztát kellene enni. Inkább jó minőségű szénhidrátokra kell gondolni, például teljes kiőrlésű lisztből készült tésztára, barna rizsre, kölesre, hajdinára, zabra. Bár sokan szeretik csinálni, nem érdemes a verseny előtti este nagy tésztapartit tartani, inkább okosan, módjával kell enni.
  5. Figyelj a folyadékbevitelre is! Hasznos, ha a futóverseny napján a testünk jól hidratált állapotban van. Éppen ezért jó, ha a verseny előtti napokban sokat iszunk, de nem csak vizet, hanem izotóniás italokat, vitaminos italokat is. A cukros üdítőket és az alkoholt viszont érdemes ezen a héten is elkerülni.
  6. Gondold végig a versenyt! Egy hosszabb futóversenyre nemcsak testben, hanem mentálisan is fel kell készülni. Nem árt végiggondolni a teljes útvonalat, hol lesznek frissítők, hol számíthatunk barátaink, ismerőseink buzdítására, és hol jöhetnek el az esetleges holtpontok. 
  7. Vedd végig magadban, hogy mit fogsz enni és inni a verseny alatt! Mindenkinek más válik be futás közben: energiaszeletek, szőlőcukor, banán, müzliszeletek, izotóniás italok, víz. 
  8. Aludd ki magad a verseny előtt! Bármennyire is izgulsz, igyekezz minél korábban ágyba kerülni, és alaposan kipihenni magad. Hogy reggel ne kelljen kapkodnod, vagy emiatt korábban kelned, már előző este készíts ki mindent, ami a versenyen kell, a ruhától az ennivalókig.
  9. Figyelj az időjárásra, és ennek megfelelően öltözz! Akármilyen rövid ideje is futsz, arra már biztosan rájöttél, hogy a jó cipő a legfontosabb. A versenyen soha nem kísérletezz egy új darabbal, inkább maradj a jól bevált futócipődnél. Gondosan válaszd ki a ruhád, törekedj a lehető legnagyobb kényelemre, a megjelenés most tényleg másodlagos.
  10. És végül ne feledd: bárhogyan is alakul a verseny, bármi is lesz az eredmény, mindenképpen büszke lehetsz magadra. Lényegtelen, hogy hányadik helyen futsz be, ha végigcsináltad a versenyt, már győztél.

dsc_2048.jpg

A cikk az Országos Gerincgyógyászati Központ munkatársainak közreműködésével készült.

Szólj hozzá!

Címkék: sport verseny futás maraton mozgás felkészülés futóverseny



Dolgoztassuk meg core izmainkat, megéri!

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2019.03.21. 09:51

Egyre nagyobb figyelem irányul az úgynevezett core izmok, vagyis a testtartásért felelős izmok erősítésére. Nem véletlenül kezdik egyre többen külön is megdolgoztatni ezeket az izmokat az edzőtermekben éppen úgy, ahogy az otthoni edzésprogramokban. A core izmok ugyanis komoly szerepet játszanak a helyes testtartásban, a sérülések elkerülésben és a sportteljesítmény növelésében. De mit tehetünk az erősebb core izmok érdekében?

core.jpg

Fotó: katemangostar / Freepik

3 komment

Címkék: edzés egyensúly hasizom gerinc stabilitás testtartás hátizom core izmok törzsizomzat törzsizom



Segítség, élettelen a karom!

szerző: Gerinces Magazin létrehozva: 2019.03.14. 09:45

Önnek is ismerős az az érzés, hogy éjjel „elfeküdte a karját”, vagyis zsibbadt, elgyengült karral ébred, mert karja alvás közben a törzse alá szorult? Mi okozza ezt az átmeneti bénultságot?

karzsibbadas.JPG

Fotó: Freepik

 

Szólj hozzá!

Címkék: alvás ideg bénulás kar zsibbadás karzsibbadás kéztőalagút-szindróma